Kesä ei karkoita lääkäreitä Lääkäriportaalista

Kesä voi markkinoijan näkövinkkelistä näyttäytyä joskus vaikeana aikana. Ajatus siitä, että Suomi pysähtyy heinäkuuksi, ei ole aina kaukana todellisuudesta. Myös lääkäreiden lomat pidetään pitkälti kesälomakautena.
Lääkäriportaalin kohderyhmä ovat lääkärit ja tavoitteenamme on tavoittaa lääkärit ympäri vuoden – myös kesäkuukausina. Miten tässä onnistuttiin vuonna 2024? Tarkastellaan kesä–elokuuta Lääkäriportaalissa lukujen valossa.

Käyntien määrässä tarkasteltuna palvelussa vuonna 2024, kesäkuu oli itseasiassa koko vuoden vilkkain kuukausi, tammi- ja helmikuun viedessä loput mitalisijat. Myös heinäkuussa kävijöitä riitti hyvin ja luvut olivat linjassa maaliskuun ja toukokuun kanssa. Elokuussa käyntien määrä oli kesäkuukausista alhaisin, mutta mistään merkittävästä laskuta ei voida puhua, sillä elokuun luvut jäivät vain hiukan huhtikuun vastaavasti.

Jos luupin alle otetaan lukukerrat, kestävät lomakauden kuukaudet vertailun alkuvuoteen 2024. Kesäkuussa näyttöjä artikkeleille kertyi toiseksi eniten tammikuun jälkeen. Heinäkuun luvut ovat linjassa helmikuun ja toukokuun kanssa ja näyttöjä oli enemmän kuin maalis- tai huhtikuussa. Elokuussa näyttöjä oli kesäkuukausista vähiten, mutta vain hiukan vähemmän kuin esimerkiksi huhtikuussa.
Mielenkiintoisimpana huomiona datasta on nostettava, että myös vilkkaimpana kesälomakuukautena, heinäkuussa, Lääkäriportaalissa kävijöitä riittää. Ehkäpä lääkärin ammatissa on sen verran mukana kutsumusta, että myös lomalla Lääkäriportaalin uutiskirje tulee sähköpostista avattua?
Markkinoijan näkökulmasta tämä tarkoittaa, että esimerkiksi display-mainontaa ei kannata laittaa kesäksi tauolle tai ajatella, että kaikki markkinointitoimet kannattaa panostaa syksyn ruuhkakuukausille. Näkyvyys oman kohderyhmän lääkäreille onnistuu Lääkäriportaalin kautta myös kesällä.
Jos kaipaat kesän display-mainontaan äkkilähtöjä, vielä ehdit ottaa yhteyttä myyjiimme ja tarttua kesäkampanjaan. Kampanjatarjous sisältää kolme kuukautta display-mainontaa kahden hinnalla aikavälillä 1.6.–30.9.2025. Yhden kampanjakuukauden tulee olla heinäkuu.
- Osta 3 kk display-näkyvyyttä ja maksa vain kahdesta.
- Tarjous koskee vain uusia varauksia kampanja-aikana, joiden toteutus 1.6.–30.9.2025.
Kirjoittaja: Sampo Marski, tuottaja
23.5.2025
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä myyjiimme!

Minna Haipus
[email protected]
puh. 040 719 6088

Anna Marjanen
[email protected]
puh. 050 555 5250