Terve Median blogi

Lääkemarkkinoinnin menestystarinat: Lääkemainonnan informaatiolla on vahva merkitys

Keskiviikko 24.4.2024 klo 20.17 - Terve Media

Lääkäreille suunnatussa mediassa lääkemainonta tuo vahvasti lisäarvoa mainonnan kohderyhmälle, sanoo suurin osa Lääkäriportaalin kyselyyn vastanneista lääkäreistä. Lääkärit arvostavat kyselyn mukaan erityisesti tietopitoista mainontaa, mutta myös muistutusmainonnalla on roolinsa kokonaisuudessa. Millaista on lääkärien mielestä huomionarvoinen ja hyvä mainonta?

Millainen lääkemainonta kiinnostaa lääkäreitä? Toteutimme kyselyn kahdella sähköpostisuoralla Lääkäriportaalin jäsenille huhtikuussa. Kyselyyn vastanneet 558 lääkäriä kertoivat mielipiteensä kiinnostavasta mainonnasta, mainonnan merkityksestä ja sen roolista lääkäreille suunnatussa mediassa. Ilmeni, että lääkärit pitävät mainoksia lääkärimediassa aivan olennaisena osana kaiken sisällön kokonaisuutta.

Haluatko kuulla lisää kyselystä? Ota yhteyttä myyntitiimiimme.

Avainsanat: lääkemarkkinointi, lääkemainonta

Top 3: vastuu, sopeutuvuus ja aitous - lääkemarkkinoinnin askelmerkit poikkeusoloissa

Maanantai 4.5.2020 - Terve Media markkinointi

Mitkä ovat koronakriisissä sopivat ja käyttökelpoiset tavat viestintään ja lääkemarkkinointiin? Entä mitä seuraa, kun kriisi on ohi? Kansainvälinen asiantuntijayritys listasi kolme kulmakiveä poikkeusolojen viestintään.

Lue lisää »

Avainsanat: Lääkemarkkinointi, korona, poikkeusolot

Mikä ihmeen data-analytiikka? Näin saat lisää suorituskykyä markkinointiin

Torstai 4.10.2018

Kuinka markkinoinnin vaikuttavuutta liiketoimintaan pystytään mittaamaan? Terve Median Lääkäriportaalin digiaamiaisella data-analytiikan suorituskyvystä oli kertomassa Jarkko Kerkola Madtrixista.

Lue lisää »

Avainsanat: Analytiikka, mitattavuus, data-analytiikka, markkinointi

Katso nyt videosarja markkinoinnista sähköisessä ympäristössä

Torstai 31.8.2017 - Terve Media markkinointi

Katso nyt Terve Median videosarja videosisältöjen käyttämisestä asiantuntijaviestinnässä. Videoiden pituus on noin 2 minuuttia / jakso.

Lue lisää »

Avainsanat: video, sisältömarkkinointi

Kilpailuetuna analytiikka

Tiistai 30.5.2017 klo 10.14 - Terve Media markkinointi

Analytiikka auttaa ymmärtämään asiakasta ja hänen käytöstään paremmin. Ymmärryksen avulla voidaan esimerkiksi lisätä verkkokaupan myyntiä.

Lue lisää »

Avainsanat: Analytiikka, markkinointi

Analytiikka-aamiainen keräsi lääkemarkkinoinnin ammattilaiset

Tiistai 30.5.2017 klo 10.10 - Terve Media markkinointi

Terve Median, Avarean ja Success Clinicin järjestämälle digiaamiaiselle 18.5.17 Ison Omenan Finnkinossa osallistui kattava joukko lääkemarkkinoinnin ammattilaisia. Finnkino Omenan uudet tilat toimivat hyvänä puitteena uusille asioille ja näkemyksille, joita tapahtumassa tuotiin esiin.

Lue lisää »

Avainsanat: markkinointi, mittaaminen, marketing dashboard

Helpoin tapa ymmärtää asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia

Tiistai 30.5.2017 klo 10.06 - Kalle Viira, Hehkumarketing

Helpoin tapa ymmärtää asiakaslähtöistä sisältömarkkinointia, näin luot toimivan suunnitelma hauskasti pelaamalla

Voiko digitaalista sisältömarkkinointia ja sosiaalisen median hyödyntämistä konseptoida tavalla jonka kaikki ymmärtävät, kyllä voi. On otettava tarpeeksi selkeä alusta, yksinkertaistettava toimintaympäristö ja vietävä ratkaisut käytännön läheisiksi toteutuksiksi.

Lue lisää »

Avainsanat: sisältömarkkinointi, pelillistäminen

Videon käyttö markkinoinnissa ja asiakaspalvelussa - 5 vinkkiä parhaisiin tuloksiin

Perjantai 17.2.2017 klo 11.15 - Kalle Viira, Hehkumarketing

Liikkuvan kuvan hyödyntäminen on ollut digitaalisen markkinoinnin sekä asiakaspalvelun trendien kärjessä jo pitkään. Teknologian kehittyminen on tuonut ratkaisut kaikkien ulottuville. Videon tehokkuus sekä hyvät kokemukset ovat jalkauttaneet kiinnostusta kaiken tasoisille yrityksille. Tässä artikkelissa kerrotaan miksi video on tärkeä työkalu kaikille alan toimijoille ja miten sitä tulisi hyödyntää.

Lue lisää »

Avainsanat: video, digimarkkinointi

Hyvä digikampanja lääkäreille? kuusi tunnusmerkkiä

Perjantai 17.2.2017 klo 9.02 - Terve Media markkinointi

Halutaanko ripustaa yksisuuntainen viesti ilmoitustaululle roikkumaan vai otetaanko käyttöön myös uusia tehokeinoja? Pitkään lääkekehitysprojekteissa työskennellyt Susanna Laajava kertoo, miten lääketiedon jakamisessa ja lääkemarkkinoinnissa voisi hyödyntää entistä paremmin verkon, digitaalisuuden ja ehkä jopa sosiaalisen median mahdollisuuksia.

Lue lisää »

Avainsanat: digimarkkinointi