Lääkemainonnan informaatiolla on vahva merkitys

Lääkäreille suunnatussa mediassa lääkemainonta tuo vahvasti lisäarvoa mainonnan kohderyhmälle, sanoo suurin osa Lääkäriportaalin kyselyyn vastanneista lääkäreistä. Lääkärit arvostavat kyselyn mukaan erityisesti tietopitoista mainontaa, mutta myös muistutusmainonnalla on roolinsa kokonaisuudessa. Millaista on lääkärien mielestä huomionarvoinen ja hyvä mainonta?

Millainen lääkemainonta kiinnostaa lääkäreitä? Toteutimme kyselyn kahdella sähköpostisuoralla Lääkäriportaalin jäsenille huhtikuussa. Kyselyyn vastanneet 558 lääkäriä kertoivat mielipiteensä kiinnostavasta mainonnasta, mainonnan merkityksestä ja sen roolista lääkäreille suunnatussa mediassa. Ilmeni, että lääkärit pitävät mainoksia lääkärimediassa aivan olennaisena osana kaiken sisällön kokonaisuutta.

Haluatko kuulla lisää kyselystä? Ota yhteyttä myyntitiimiimme.

Kirjoittaja: Teemu Puhakka, päätoimittaja

24.4.2024