Terve Median blogi

Digiaamiainen tiedon äärellä 5.10.

Maanantai 9.10.2017 - Terve Media markkinointi


TMaamiainen_paakuva.jpg

Terve Media Oy ja Success Clinic Oy järjestivät yhteisen Digiaamiaisen Espoon Iso Omenassa 5.10.2017. Päivän teemana oli tiedonkäyttö myynnin ja markkinoinnin tukena. 

Luova johtaja Jani Halme Toinen PHD:stä herätteli yleisöä markkinoinnin trendeistä ja ajankohtaisista virtauksista. ”Jos markkinointia on mahdollista kohdentaa, kannattaa se aina tehdä”, kiteytti Jani Halme.

Toimitusjohtaja Lasse Hyyti Terve Mediasta kertoi Lääkäriportaalin vierailevasta neurologian päätoimittajasta ja lääkäreiltä saadusta palautteesta. ”Kokemukset ovat olleet erittäin lupaavia ja tulemme laajentamaan toimintatapaa ensi vuonna tärkeimmille kohderyhmille”, totesi Lasse Hyyti.

Käyttäytymisdata muuttaa ajatuksemme lääkemarkkinoinnista 

Terve Median ja Success Clinicin uusista tuotteista esiteltiin työkalut verkkokäyttäytymisen analysointiin ja kohderyhmän potentiaalin laskentaan. Success Clinicin toimitusjohtaja Mika Teikari kertoi uusista datan käytön mahdollisuuksista ja sen vaikutuksesta lääkemarkkinointiin.

Verkkokäyttäytymisen analysointityökalu 
Mahdollistaa oman targetoinnin tai segmentoinnin mukaisen analyysin lääkärien verkkokäyttäytymiselle. Analyysissä selviää, millaisia sisältöjä tavoitellut kohderyhmät verkossa kuluttavat. Samalla mahdollistuu viestien kohdentaminen mainostajien omiin tarkkoihin kohderyhmiin. 
Potentiaalin laskentatyökalu 
Kohderyhmätyökalu kertoo eri erikoisalojen potentiaalin potilaina ja ulosmyyntinä. Ratkaisun avulla voimme suunnitella tehokkaasti tuoteportfolioita ja kampanjoiden kohdennusta. 

Lopuksi esiteltiin Terve Median uusi tapahtumakonsepti – Tapahtumakaari.

Tuote, joka moninkertaistaa tapahtuman vaikuttavuuden

tapahtumamarkkinointikuva_kapea.jpgTapahtumakaaren ytimessä on pitkäkestoisempi vaikuttaminen haluttuun kohderyhmään. Toisin kuin perinteiset tapahtumat, ’Kaari’ valmistaa yleisön sisältömarkkinoinnin keinoin jo kuukausia ennen H-hetkeä. Lukijakäyttäytymiseen perustava markkinointi auttaa löytämään potentiaalisimman yleisön entistä tarkemmin. – ”Haulikkomarkkinoinnin aika tapahtumissa on päättynyt ja on aika nykyaikaistaa lähestymistä”, toteaa tapahtumista vastaava avainasiakaspäällikkö Ville Penttinen

Suunnittelutyötä tehdessä olemme ottaneet huomioon erityisesti kumppanien myyntikentän ja sen tarpeet. Halusimme tuoda markkinaan aidosti erilaisen tapahtumakonseptin, joka pystyisi vastaamaan kysymyksiin: 

”Mitä saimme tapahtumalla aikaan?” 
”Kuinka tarina jatkuu tapahtuman jälkeen?” 

”Mikäli suunnittelet tapahtumaa ensi vuodelle, on tässä oiva keino moninkertaistaa tapahtuman tulokset”, Penttinen tiivistää.

Lisätietoja uusista ratkaisuistamme kertovat:

Terve Media:

Minna Haipus, avainasiakaspäällikkö,
puh. 040 719 6088
minna.haipus@tervemedia.fi

blank.jpg

Success Clinic:

Mikko Niemi, research manager
puh. 040 778 4129
mikko.niemi@successclinic.fi

Pia Lindroos, avainasiakaspäällikkö,
puh. 050 402 8802
pia.lindroos@tervemedia.fi

Ville Penttinen, avainasiakaspäällikkö,
puh. 040 342 4434
ville.penttinen@tervemedia.fi

Avainsanat: tapahtumat, analytiikka


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini

Lähettääksesi kommentin sinun tulee kirjoittaa alla oleva merkkijono kenttään